انواع چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی

انواع چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی در رده موثرترین روش‌های تبلیغاتی جای گرفته و می‌توانند باعث رونق هر کسب و کاری شوند. از هر وسیله کاربردی می‌توان به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کرد؛ تنها کافیست بسته به هدف کمپین تبلیغاتی شرکت، یک هدیه را انتخاب کرده و سپس لوگوی خود را بر روی آن به چاپ رسانید. با چاپ لوگو، مشتریان شما هر بار که از هدیه تبلیغاتی استفاده کنند به یاد شما خواهند افتاد. از سمت دیگر اطرافیان آن فرد هم با دیدن لوگوی شما بر روی هدیه تبلیغاتی، با برند شما آشنا شده و از خدمات شما استفاده خواهند کرد. تنها فاکتور مهم در تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی قیمت و جنس خود هدیه نیست بلکه کیفیت چاپ هم از اهمیت زیادی برخوردار است. بسته به جنس هر هدیه تبلیغاتی، یک نوع خاص از چاپ بر روی هدایا پیشنهاد می‌شود تا بهترین نتیجه را رقم زند.

  • چاپ تامپون بر روی هدایای تبلیغاتی: در این روش از لاستیکی با جنس سیلیکون کمک می‌گیرند که اصطلاحا آن را تامپون می‌نامند. این تامپون مانند مهر عمل کرده و قابلیت چاپ طرح بر روی سطوح صاف، محدب و شکل‌دار را دارد. ماشین آلات چاپ تامپون نسبت به سایر روش‌ها ارزان‌تر بوده و به همین دلیل محبوبیت بیشتری دارد. برای چاپ لوگو و برند بر روی هدایای تبلیغاتی مانند ماگ تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی، فلاسک تبلیغاتی و … بهترین و ارزان‌ترین گزینه چاپ تامپون است. یکی از نقطه ضعف‌های این نوع چاپ محدودیت اندازه آن است که برای طرح‌هایی تا 10 سانتی متر مفید بوده و برای اندازه‌های بزرگ‌تر لازم است از سایر روش‌ها کمک گیرید.
  • چاپ سیلک بر روی هدایای تبلیغاتی: زمانی که طرح شما تنها یک رنگ دارد یا رنگ‌های آن با فاصله‌های دوری از هم قرار گرفته‌اند، می‌توانید از روش چاپ سیلک استفاده کنید. در این روش ابتدا طرح ارائه شده بر روی فیلم لیتوگرافی چاپ شده و سپس آن را بر روی یک پارچه ابریشمی قرار می‌دهند. این پارچه ابریشمی به مواد ژلانیتی آغشته شده که به نور حساس هستند و خود پارچه بر روی یک قالب چوبی جای می‌گیرد. پس از قرار گرفتن طرح بر روی پارچه ابریشمی، مواد ژلانیتی شروع به انجام واکنش شیمیایی کرده و در جای خود سفت می‌شوند. سایر قسمت‌هایی که در برابر نور قرار نگرفته‌اند، شسته شده و رنگ از همین قسمت‌ها بر روی سطح مورد نظر چاپ می‌گردد. در مرحله بعد مرکب غلیط را بر روی این برگه می‌ریزند و به وسیله یک کاردک سطح آن را صاف می‌کنند تا رنگ به خوبی بر روی هدیه تبلیغاتی نقش ببندد. این چاپ برای ساک‌های تبلیغاتی، ست مدیریتی، سررسید تبلیغاتی، تقویم تبلیغاتی، خودکار فلزی تبلیغاتی، ساعت تبلیغاتی و … مناسب بوده و کیفیت چاپ بسیار خوبی بر روی سطوح صاف دارد. سرعت چاپ در این روش پایین بوده و بیشتر برای طرح‌های تک رنگ از آن استفاده می‌کنند.
  • چاپ فلت بد بر روی هدایای تبلیغاتی: روش چاپ در فلت بد کاملا شبیه یک دستگاه پرینتر عادی است. در این روش هیچ محدودیت رنگی و جنسی وجود دارد و می‌توان از آن برای انواع پارچه، مقوا، شیشه، فلز، سرامیک و … استفاده کرد. امروزه برای چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی مثل پاوربانک، فلش تبلیغاتی، جاکلیدی، خودکارهای نفیس و … از چاپ فلت بد کمک می‌گیرند زیرا کیفیت چاپ آن بسیار بالاست. تنها ضعف این روش را می‌توان قیمت بالاتر آن نسبت به سایر روش‌های چاپ دانست.
  • چاپ لیزر بر روی هدایای تبلیغاتی: این روش چاپ کاملا مخالف روش‌های دیگر است. در روش‌های چاپ مرسوم بالا یک جوهر یا رنگ بر روی سطح هدیه تبلیغاتی اضافه می‌شود اما در روش چاپ لیزر، قسمتی از بافت هدیه از سطح آن جدا شده و لوگوی شما بر روی آن شکل می‌گیرد. این روش قابلیت چاپ بر روی انواع چوب، فلز و شیشه دارد و جز خاص‌ترین روش‌های چاپ هدایای تبلیغاتی به شمار می‌رود.

برای سفارش انواع هدایای تبلیغاتی و چاپ طرح مورد نظر خود بر روی این هدایا، باکارشناسان فروش ما در رایاگیفت تماس حاصل فرمایید تا به شما کمک کنیم یک انتخاب بهتر داشته باشید.

مطالب پیشنهادی:

هدایای تبلیغاتی برای مدیران

کسب و کارهای نیازمند به هدایای تبلیغاتی

ارزانترین هدایای تبلیغاتی

موثرترین هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی کودکان

هدایای تبلیغاتی برای دانشجویان

هدایای تبلیغاتی صنعتی

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *